Igår tog våra elever studenten i Identity Brand Camp 09 på Berghs School of Communication. Ta-ta-ra! 10 lektioner, 7 grupper, 6 föreläsningar, 4 kund case, 2 fokuserade lärare. Med lite blandad framgång presenterade våra elever det uppdrag de jobbat med under 6 veckor: analys, strategi, koncept- och designutveckling för ett varumärke i behov av en puff framåt. Ett ganska mastig uppgift faktiskt! Ännu en gång underbart att se att vi verkligen har med kreatörer att göra. Inga större begränsningar. Inga större farhågor. På det bara. När konceptet väl mejslats fram, hade de ibland inget slut på idéerna. Ju starkare koncept, ju fler och roligare idéer. Vi planerar nu ett vernissage om några veckor då alla alster kan beskådas!
Vill passa på att förmedla den fin-fina feedback vi fick från klassen när vi bad dem bedöma hela kursen. Magnus: du gjorde ett bestående intryck. vi var helt spräng fyllda i huvudet efter din dragning! Anders+Daniel: varför hade vi inte den här kursen direkt i 1:an!? den föreläsningen gav så mycket. Jonas+Johan: imponerade med sitt case. bra att verkligen få höra hur det går till! och tack för Give Hope boxen! Bjarne+Tobias: ni lyckade på tre timmar med vad en hel web-kurs inte lyckades med på flera veckor! och så pedagogiskt. Anette+Markus: vilken engagerande föreläsning. mycket lärorik, engagerande och tack för alla chipsen. Jag kan avslöja att även Karin och jag fick några stjärnor i kanten!
Det här har varit utmanande. Och svårt. Och lite nervöst. Men väldigt kul. Att göra detta tillsammans med Karin var extra, extra kul. Har redan en förfrågan från Beckmans Designhögskola om ett gästspel i vår!