Nu har våra elever på Berghs klarat av den första delen av IdentityBrandCamp09. Med lite olika framgång presenterade de sju grupperna sin marknadsanalys, målgruppsanalys och strategier för oss i veckan. Utifrån våra 4 givna case, Lunarstorm, OLW, Fliesbergs och Resumé, var det härligt att se hur denna ganska så oändliga uppgift hade attackerats på så olika sätt. Att vi har med kreatörer att göra märktes tydligt. Med humor och värme genomlystes läget för dessa varumärken utan någon större rädsla. Vår feedback till dem gällde framförallt att öka skärpan i slutsatserna, alltid ha 100% respekt för kunden, ta med mer bilder, intryck, stämningar och att nu ta idéerna sky-high. Ser verkligen fram emot slutredovisningen den 18/2. Karin och jag gick från Sveavägen fulla av energi och fascination över det här med att vara lärare. Mycket lärorikt!
fredag 30 januari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar