tisdag 8 april 2008
How to Stay in the Black While Going Green-Toyota Prius.
Nu när vi alla lider av ekoångest och vill sitta i förarsätet genom att ha ett ekologiskt erbjudande, är det uppfriskande att läsa Jacquelyn Ottmans tänkvärda artikel om "grön närsynthet". Önskan och viljan att skapa ett ekologiskt eller miljövänligt erbjudande kan bli en ekonomisk flopp om man inte tänker större kunderbjudande. Till exempel måste den gröna varan vara minst lika funktionell som den konventionella, den måste dessutom ha extra produktfördelar förutom att bara vara miljövänlig och dessa fördelar måste framgå tydligt och vara relevanta för produkten. Den ska dessutom vara snygg att titta på och uppfylla mina varumärkesförväntningar. Mycket att tänka på. Bra exempel är Toyota Prius; design, ekonomi och miljö i en underbar kombination, serietillverkad dessutom!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar