onsdag 23 januari 2008

Den gode mannen

Idag har jag överraskats två gånger.

Fick möjligheten att sitta ner och prata med två hårt arbetande ICA Maxi handlare. Vi pratade framtid, visioner, konsumentnärhet. De berättade om sina tankar. Hur de alltid jobbat, i flera år, konsekvent. " Butikspackat kött, nä, det slängde vi ut för många år sedan, det är för slabbigt för en butik att hantera sånt"
Bilden jag fick gjorde mig innerligt glad. Stolthet, kvalitet, att förtjäna konsumentens förtroende. Bara hårt arbete och en seriös professionell inställning till oss konsumenter. Ärlighet. grundlighet. Precis den bilden vi alla hade av ICA innan köttskandalen slog ner mitt ibland oss.
Tro mig, jag tycker det var bra att det hände, uppfriskande, behövligt. Låt oss rensa i skiten och medvetandegöra svenska livsmedelslagstiftning. Men låt också dessa två handlarna och fler med dem, få komma fram och berätta om vad de gör och låt dem vara med och lyfta upp ICA varumärket.


Överraskning nr 2 på Guldbaggen, Michael Segerström, I lööööve you. När du pratade på galan i måndags, fick jag samma känsla av äkthet och genuinitet som när jag såg Roberto Benigni skutta över fåtöljerna på Oscarsgalan för sitt filmpris för La Vita è Bella. Ren skär glädje. Michael Segerström, du är så befriande långt från klyschor och inövade salongsberusade B-skådisar. Från hjärtat och med personlighet tror jag du vann mer än en färgglad bagge denna kväll, du vann våra hjärtan. Tack för personlighet och äkthet!

Inga kommentarer: