torsdag 12 mars 2009

Retail Awards 2009

Igår vimlade retailbranschen på cirkus och somliga fick gå fram på scenen och ta emot hedersvärda priser av Emma Wiklund. 14 olika kategorier för Sveriges butiker fanns, bla årets medvetna butik där jag själv medverkade i juryn. Av de 3 nominerade, IKEA, Strömpilen och Coop Häggvik så vann köpcentret Strömpilen för deras insats gällande plastkassar. De har lyckats få alla kedjor i deras köpcentrum att enbart använda tygkassar, inte en enkel sak att få kedjor att dra in en av deras största identitetsbärare - kassarna -.

Svensk Handel och Dagens handel var på plats och försäkrade oss alla om att handeln går mkt bra och de inte märker av dessa dåliga tider...hmmm men de uppmuntrade alla att köpa mer festkläder och gå på galej! Jag lydde genast och gick ut och köpte 2 känningar och 1 kjol. Så nu har jag dragit mitt strå till stacken och känner att jag har bidragit och gjort en insats för Sverige :-)

Njut och shoppa i helgen!

Inga kommentarer: